Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Ερωτήματα για το Κέντρο Υγείας Θέρμης.

Η Δημοκρατική Ενότητα Δήμου Θέρμης υιοθέτησε το παρακάτω κείμενο:

Ερωτηματικά που ζητάνε σοβαρές και τεκμηριωμένες απαντήσεις ανέκυψαν από τις πρόσφατες αλλαγές στο Κέντρο Υγείας Θέρμης.
Λίγες ημέρες πριν λήξει η θητεία της Διευθύντριας / Συντονίστριας του Κ.Υ.Θ. Δρ. Σ. Καραγιαννοπούλου, ο Διοικητής της 4ης  ΥΠΕ κος Ε. Πλωμαρίτης αποφάσισε την αντικατάσταση της, με βάση τα στοιχεία των φακέλων των ιατρών, όπως επικαλείται στην Απόφαση του.
Από τον Ιδρυτικό Νόμο του ΕΣΥ Ν.1397/1983 έως τον Ν.3868/2010 με τις τελευταίες αλλαγές στο σύστημα υγείας και τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, θεσπίζονται σχέσεις μεταξύ της Αυτοδιοίκησης και των μονάδων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, κυρίως των Δήμων με την Πρωτοβάθμια, Ιατρική Φροντίδα ,την Πρόληψη, και την Κοινωνική Φροντίδα, δηλαδή των Κέντρων Υγείας. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά την πρόβλεψη του άρθρου 10 του Ν.3868/2010 για τη συγκρότηση Συμβουλίων Διαβούλευσης Διαφάνειας και Λογοδοσίας στους Δήμους και του Περιφερειακού Συμβουλίου Προγραμματισμού Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας.
Στο παραπάνω πνεύμα, η διοίκηση του Δήμου Θέρμης, τον Δεκέμβριο 2014, προκάλεσε συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, με τη συμμετοχή της Διευθύντριας Δρ. Σ. Καραγιαννοπούλου και εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα για τη λειτουργία του Κ.Υ. (http://www.thermi.gov.gr/info/?p=20773).  Επίσης, ο Δήμος και το ΝΠΔΔ «Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας - Φροντίδας και Προσχολικής Αγωγής» συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές και επιστημονικές πρωτοβουλίες του Κ.Υ.Θ., συνδιοργανώνουν δράσεις πρόληψης  και προαγωγής της υγείας στον ευρύτερο πληθυσμό, με έμφαση στις ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν:
1)     Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, ανελλιπώς κάθε Πέμπτη τα τελευταία 4 χρόνια, με στόχο την ενημέρωση, επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση τόσο του προσωπικού όσο και των πολιτών –χρηστών της περιοχής ευθύνης του Κ.Υ.
2)     Λειτουργία της Ομάδας Υγείας (Ιατρός, Νοσηλεύτρια, Μαία, Επισκέπτρια Υγείας, Διαιτολόγος, Κοινωνική Λειτουργός) και παροχή υπηρεσιών αγωγής υγείας και πρόληψης, ενίοτε με εργαστηριακούς ελέγχους, σε όλους τους οικισμούς και σε ομάδες πληθυσμού (ΚΑΠΗ, Σχολεία, έδρα Κέντρου Υγείας κλπ).
3)     Η υλοποίηση του Ατομικού Δελτίου Υγείας του μαθητή στοχεύοντας στην ολιστική αντιμετώπιση της υγείας του παιδιού κατά την διάρκεια της ανάπτυξης του, αλλά και της ευαισθητοποίησης των γονέων και εκπαιδευτικών.
4)     Εμβολιαστική κάλυψη της Σχολικής κοινότητας (των μαθητών) 98% για τα περισσότερα εμβόλια αλλά και των ενηλίκων για τον τέτανο, την γρίπη κ.α.
5)     Συνεργασία με την οργάνωση «Αποστολή Άνθρωπος» για  εμβολιαστική κάλυψη ανασφάλιστων παιδιών περιοχής Δήμου Θέρμης και ΡΟΜΑ.
6)     Δίκτυο πρόληψης βίας στα σχολεία, με μικτές ομάδες εκπαιδευτικών και λειτουργών υγείας του ΚΥΘ
7)     Μαθήματα στα μέλη των εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Δήμου Θέρμης..
8)     Οργάνωση κοινωνικού φαρμακείου του Δήμου Θέρμης.
Πρόσφατα ζητήθηκε η συμμετοχή του ΚΥΘ για τον επανασχεδιασμό του διαιτολογίου των παιδιών στους Παιδικούς Σταθμούς Δήμου Θέρμης, πρόταση που έγινε αποδεκτή.
Καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία και τον πολλαπλασιασμό όλων αυτών των πρωτοβουλιών, αποτελεί η διεύθυνση του Κ.Υ.
Έχοντας ο Δήμος αυτήν την θεσμική και ουσιαστική σχέση με το Κέντρο Υγείας, θεωρούμε ότι υποχρεούται να ενδιαφέρεται για όλες τις εξελίξεις στον χώρο.
Ως παράταξη και ως πολίτες, θεωρούμε αυτονόητο ότι οι γιατροί που υπηρετούν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και δεν τους έχει επιβληθεί πειθαρχική ή άλλη ποινή  για παράπτωμα σχετικό με την άσκηση του λειτουργήματος τους, είναι εν δυνάμει υποψήφιοι για θέσεις ευθύνης.. Επίσης όμως αυτονόητο είναι ότι οι κρίσεις γίνονται με βάση τις αρχές της αξιοκρατίας και της αποτελεσματικότητας. Με βάση την επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, τα κριτήρια που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη είναι «η γνώση του αντικειμένου, το ενδιαφέρον και η δημιουργικότητα», «οι υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά» και η «αποτελεσματικότητα» που συνδέεται με την στοχοθεσία της Μονάδας.
Η αξιολόγηση των εργαζομένων, σύμφωνα με  το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, γίνεται με βάση τη σύγκριση, με απόλυτα κριτήρια, με βάση την επίτευξη αντικειμενικών στόχων, με μέτρηση της αποδοτικότητας.
Είναι ασφαλώς αναφαίρετο δικαίωμα κάθε Προϊσταμένου να κρίνει, με βάση το νόμο, το προσωπικό που διοικεί και να αποφασίζει για την τοποθέτηση του σε θέσεις. υπευθύνων. Είναι επίσης υποχρέωση των Προϊσταμένων να συμπεριλαμβάνουν ή να εξαιρούν από τις κρίσεις τους υπαλλήλους αποκλειστικά με βάση το Νόμο και το Σύνταγμα. Είναι, παράλληλα, υποχρέωση της Αυτοδιοίκησης και της κοινωνίας να ελέγξει, σεβόμενη τους κανόνες δικαίου, υπερασπιζόμενη  την πλήρη αποστασιοποίηση από  προσωπικές συμπάθειες / αντιπάθειες ή πολιτικές αντιπαλότητες μέσα στο πλαίσιο του συντάγματος και της διαφύλαξης της δημοκρατίας, με σεβασμό στις δεξιότητες και ικανότητες όλων των λειτουργών υγείας και έχοντας ως μοναδικό κριτήριο την ουσιαστική και πολύπλευρη παροχή υπηρεσιών προς τους κατοίκους και την ανάπτυξη έτι περαιτέρω των κοινών πρωτοβουλιών πρόληψης, αγωγής υγείας, ψυχοπροφύλαξης και κοινωνικής φροντίδας. Ιδιαίτερα στην εποχή της κρίσης και της συνεχούς αύξησης των ανθρώπων που χρειάζονται δίχτυ ασφαλείας, η Α’βάθμια φροντίδα υγείας δεν μπορεί να συρρικνώνεται σε εντατική συνταγογράφηση ή σε αλλαγή φαρμακευτικής αγωγής μόνο. 
Αναπόφευκτα ανακύπτουν ερωτηματικά, που συνοψίζονται στα ακόλουθα ερωτήματα προς τον Διοικητή της 4ης ΥΠΕ, κο Πλωμαρίτη και προς την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας συνολικότερα:
  1. Ποιες είναι οι νόμιμες προϋποθέσεις για να συμπεριληφθούν στην κρίση για τη διεύθυνση / συντονισμό έργου του Κ.Υ.Θ. οι ιατροί, εάν τηρήθηκαν αυτές και πώς η κρίση ανταποκρίνεται στα προαναφερθέντα κριτήρια και στη μεθοδολογία αξιολόγησης;
  2. Τι βαρύτητα έχουν οι μεταπτυχιακές σπουδές και οι διδακτορικοί τίτλοι στις αποφάσεις για την επιλογή προϊσταμένων;
  3. Ποια η σημασία του ευρύτερου κοινωνικού και επιστημονικού έργου, πχ η ενεργός συμμετοχή σε επιστημονικές ιατρικές εταιρείες, η αρθρογραφία, η συγγραφή, η συμμετοχή σε συνέρια / ημερίδες, η οργάνωση δράσεων ενημέρωσης / ευαισθητοποίησης κ.ά,;
  4. Έχει σημασία η εμπειρία στην διοίκηση και στον συντονισμό δράσεων με συμμετοχή πολλών εταίρων;
  5. Πώς αναλαμβάνουν την ευθύνη τους ο Διοικητής της ΥΠΕ και η ηγεσία του Υπουργείου, μέσα από συγκεκριμένες πράξεις διοίκησης, να σταματήσει η υφέρπουσα φημολογία για στάσεις και συμπεριφορές ιατρών; Υπάρχουν παραπτώματα, ποια είναι αυτά και ποια μέτρα λαμβάνονται;
  6. Πώς κρίνονται από την ηγεσία και τη διοίκηση οι μέχρι τώρα δράσεις του Κ.Υ.Θ., που κατά γενική ομολογία είναι πρωτοποριακές, πχ η εξαιρετική παρουσία Ιατρείου στο Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, ο εμβολιασμός των ΡΟΜΑ όλου του νομού κ.ο.κ. Υπάρχει η δέσμευση για τη συνέχιση και ενίσχυση τους;
  7. Ποια μέτρα θα ληφθούν και πώς θα συμβάλουν η Διοίκηση της 4ης ΥΠΕ και η Διεύθυνση του ΚΥΘ στην επίλυση των προβλημάτων που περιγράφονται στο προαναφερόμενο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Θέρμης;


Περιμένουμε τις απαντήσεις.

2 σχόλια:

  1. Απαντήσεις στα ερωτήματα για το Κ.Υ. Θέρμης,
    Να πω κατ’αρχήν ότι εάν η κυρία Δημοτική Σύμβουλος έκανε ένα τηλέφωνο στον διοικητή της 4ης Υ.ΠΕ. δεν θα εξέθετε τον εαυτό της και την Δημοκρατική ενότητα Δήμου Θέρμης με το κείμενο που υιοθέτησε και ανάρτησε στο προσωπικό της λογαριασμό. Το «μηδενί δίκην δικάσεις...» διατηρεί και σήμερα την ίδια αξία από τότε που διατυπώθηκε πριν από 2,500 χρόνια.
    Εάν λοιπόν το έκανε αυτό θα γνώριζε ότι :
    1.Η αντικατάσταση της τέως Διευθύντριας του Κ.Υ.Θ. έγινε λίγες μέρες αφότου έληξε η θητεία της και όχι λίγες μέρες πριν λήξει.
    2.Στην περίπτωση του Κ.Υ.Θ. όπως και σε όλα τα Κ.Υ. αρμοδιότητας της 4ης υγειονομικής περιφέρειας, σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στις Διευθύνσεις που πραγματοποιήθηκαν, απλά και μόνο εφαρμόστηκε ο νόμος. Και ο νόμος έλεγε ότι η τέως Διευθύντρια παράνομα κατείχε την θέση αυτή. Δεν τολμώ να φανταστώ ότι εγκαλούμαι επειδή εφάρμοσα το νόμο. Ούτε τολμώ να διανοηθώ ότι θα έπρεπε να συνεχίσω, για οποιονδήποτε λόγο να διατηρώ μια παρανομία.
    3.Δεν έκανα κρίση ούτε αξιολόγηση της τέως Διευθύντριας γιατί στην πρώτη επιλογή δεν υπήρχε δεύτερο άτομα. Στην δεύτερη και Τρίτη επιλογή θα λαμβάνονταν υπ’ όψιν όλα αυτά τα «χαρίσματα» στα οποία αναφέρεστε. Για να φθάσω όμως εκεί έπρεπε να αγνοήσω τον νόμο. Δηλαδή να παρανομήσω. Να σας ενημερώσω όμως σε ότι αφορά το θέμα των κρίσεων ότι υπάρχει εισήγηση μου προς τον υπουργό ότι η κρίση και αξιολόγηση των Διευθυντών των Κ.Υ. θα πρέπει να ανατεθεί σε ένα συλλογικό όργανο, μια επιτροπή δηλαδή, η οποία θα έχει την αρμοδιότητα αυτή και θα προβαίνει στην τοποθέτηση των Διευθυντών. Η εισήγηση έγινε αποδεκτή και θα αποτελέσει αντικείμενο νομοθέτικης παρέμβασης.
    4.Είμαι πλήρως αποστασιοποιημένος από προσωπικές συμπάθειες ή αντιπάθειες. Και τούτο τεκμαίρεται από το γεγονός ότι με την τέως Διευθύντρια του Κ.Υ.Θ. με συνέδεε και κατ’ εμέ συνεχίζει να με συνδέει, προσωπική φιλία πολλών ετών. Αυτό όμως δεν στάθηκε εμπόδιο από το να εφαρμόσω το νόμο και να δυσαρεστήσω μια φίλη. Ενώ την ύπαρξη της νέας Διευθύντριας την έμαθα όταν, υλοποιώντας το νόμο, έψαξα να βρω σε ποιον-α πρέπει να αναθέσω την Διεύθυνση.
    5.Για όλα τα παραπτώματα που υπάρχουν στο Κ.Υ.Θ. και τα οποία, έφθασαν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στην 4η Υ.ΠΕ. έχουν κινηθεί οι από το νόμο προβλεπόμενες διαδικασίες, για όλους τους εργαζομενους, χωρίς εξαίρεση.
    6.Η αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του Κ.Υ.Θ., η οποία είχε σοβαρά διαταραχθεί τα τελευταία χρόνια, είναι πρωτιστη επιλογή της 4ης Υ.ΠΕ.. Εάν πράγματι σας απασχολεί και εσάς έστω κατ’ ελάχιστον το θέμα αυτό, σας καλώ και τώρα ακόμη, να συνεργαστούμε και να υπηρετήσουμε το σκοπό της σωστής λειτουργίας του, με στόχο να παρέχουμε υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας υψηλού επιπέδου στους κατοίκους της περιοχής.
    Πάντως η αναπαραγωγή και η διάδοση κουτσομπολιών, δυσαρεσκειών, πικρόχολων σχολίων πριν καν ακούσουμε και την άλλη άποψη, κάθε άλλο παρά τον προαναφερθέντα σκοπό υπηρετεί
    Πλωμαρίτης Στρατής
    Γιατρός Ε.Σ.Υ.
    Διοικητής 4ης Υ.ΠΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με ανησυχία διαπιστώνουμε ότι κανένα από τα ερωτήματα που θέσαμε στον Διοικητή της 4ης ΥΠΕ στα άρθρο της Δημοκρατικής Ενότητας δεν απαντήθηκε στην ουσία του, με την επιστολή που λάβαμε και δημοσιεύουμε.
      Ο κος Πλωμαρίτης βιάστηκε να διαψεύσει ότι η αντικατάσταση της τέως Διευθύντριας έγινε πριν λήξει η θητεία της, ενώ θα έπρεπε να είχε ελέγξει, όπως κάναμε εμείς, τις ημερομηνίες και να διαπιστώσει ότι το άρθρο είναι απολύτως ακριβές. Πληροφορεί ο κος Διοικητής ότι παράνομα κατείχε τη θέση η τέως Διευθύντρια, καταγγελία σοβαρή για όλους τους προκατόχους του, αλλά θεωρεί ήσσονος σημασίας να ενημερώσει για το λόγο της παρανομίας αυτής. Φυσικά, δεν διανοείται η παράταξη που διοικεί τον Δήμο Θέρμης τόσα χρόνια και έχει δώσει επανειλημμένα δείγματα γραφής στην άσκηση διοίκησης, να ωθήσει οποιονδήποτε σε παράνομες πράξεις. Ζητά, όμως, σαφείς και ουσιαστικές απαντήσεις σε σαφώς διατυπωμένα ερωτήματα.
      Ο κος Διοικητής μας πληροφορεί οτι μόνον ένας ιατρός είχε δικαίωμα να επιλεγεί διευθυντής του ΚΥΘ, χωρις πάλι να εξηγεί τους λόγους.
      Το πλέον ανησυχητικό, όμως, είναι η αποκάλυψη του τρόπου που εκλαμβάνει τα προσόντα ενός εργαζομένου και τα κριτήρια αξιολόγησης, καθώς τα βαπτίζει “χαρίσματα”, θέτοντας τη λέξη ειρωνικά σε εισαγωγικά. Όσα, δε, αναφέρει για την φιλία του με την πρώην Διευθύντρια και το γεγονός οτι αγνοούσε την ύπαρξη και το έργο της επιλεγείσας νέας υπεύθυνης του ΚΥΘ, μάλλον δείχνουν οτι δεν αντιλήφθηκε τη θέση μας για τις αντικειμενικές και αναγκαίες προϋποθέσεις αξιολόγησης.
      Ακατανόητη, επίσης, είναι η επίθεση για αναπαραγωγή και διάδοση κουτσομπολιών, καθώς στο κείμενο της παράταξης δεν υπάρχε καμιά απολύτως νύξη. Αντιθέτως, εφιστήσαμε την προσοχή στις ευθύνες της διοίκησης για τον τερματισμό φημολογιών.
      Η φανερή ενόχληση στον έλεγχο και την κριτική, η αντίληψη οτι ο έλεγχος ισοδυναμεί με “δίκη” και η επιλογή ενός συγκρουσιακού λόγου δεν μας παρασέρνει, ούτε μας αποπροσανατολίζει από τον στόχο του σχεδιασμού και της εφαρμογής τοπικών δημόσιων πολιτικών, ιδιαίτερα της κοινωνικής προστασίας των ευάλωτων ομάδων, και της εξυπηρέτησης των πολιτών.
      Τέλος, διαβεβαιώνουμε τον κο Διοικητή και τους συνδημότες μας οτι είμαστε οι φυσικοί σύμμαχοι όσων μοιράζονται τα οράματα και τις ανησιχίες μας, ενώνοντας τις δυνάμεις για κοινούς στόχους κι αγώνες, θεωρώντας πάντα κατάλληλη τη στιγμή. Αρκεί να υπάρχει ειλικρίνεια και ανάληψη της ευθύνης που αναλογεί στον καθένα.

      Υ.Γ. 1 Η απάντηση του κου Πλωμαρίτη άργησε να αναρτηθεί, λόγω τεχνικού προβλήματος, καθώς υπερέβαινε τον προγραμματισμένο όγκο σχολίων που είχε προγραμματιστεί για το ιστολόγιο μου.
      Υ.Γ. 2 Η απάντηση προς τον κο Πλωμαρίτη είναι προσωπική και δεν δεσμεύει την Δημοκρατική Ενότητα, καθώς ο κος Πλωμαρίτη απευθύνθηκε σε μένα, μέσω του ιστολογίου μου.

      Διαγραφή

Τα σχόλια υπόκεινται στην έγκριση του διαχειριστή. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο δεν θα γίνονται αποδεκτά. Ευχαριστιύμε